Στείλτε μας τις καταγγελίες σας στο [email protected]

Ποιο φαγητό είναι η φυσική «ασπίδα» απέναντι στους κινδύνους της δυτικού τύπου διατροφής

Η αύξηση της κατανάλωσης μανιταριών μπορεί να λειτουργήσει ως σημαντικός σύμμαχος απέναντι στους κινδύνους που συνεπάγεται η δυτικού τύπου διατροφή, η οποία χαρακτηρίζεται από υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα και λιπαρά. Τα μανιτάρια, ως τροφή πλούσια σε πρωτεΐνες, συμβάλλουν όχι μόνο στη βελτίωση της σωματικής υγείας, αλλά και στην ενίσχυση της ψυχικής ευεξίας.

Ο αναπληρωτής καθηγητής Zhenhua Liu, από τη Σχολή Επιστημών Δημόσιας Υγείας και Υγείας του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης Amherst, εξετάζει συστηματικά τα οφέλη από τον εμπλουτισμό της διατροφής με μανιτάρια. Η έρευνά του εστιάζει κυρίως στον τρόπο με τον οποίο τα μανιτάρια βελτιώνουν το μικροβίωμα του εντέρου, προσφέροντας προστασία έναντι χρόνιων νοσημάτων που συνδέονται με τη δυτικού τύπου διατροφή, όπως η παχυσαρκία, ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2, οι καρδιαγγειακές παθήσεις και ορισμένοι τύποι καρκίνου.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποξηραμένα μανιτάρια πλευρώτους (ή σακχαρώδη), τα οποία διαθέτουν μοναδικό διατροφικό προφίλ: είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και βιταμίνη D – θρεπτικά συστατικά που συνήθως απουσιάζουν ή είναι ελλιπή στη δυτικού τύπου διατροφή – και έτσι ενισχύουν ιδιαίτερα την υγεία του εντέρου.

Όπως επισημαίνει ο ερευνητής, η διατροφή και ο τρόπος ζωής αποτελούν τροποποιήσιμους παράγοντες με καθοριστικό ρόλο στη δημόσια υγεία. Το εργαστήριό του διερευνά πώς οι γενετικές παραλλαγές που σχετίζονται με τον μεταβολισμό αλληλεπιδρούν με τη διατροφή, επηρεάζοντας την εμφάνιση χρόνιων ασθενειών. Η εντερική δυσλειτουργία θεωρείται βασικός μηχανισμός πίσω από τις παθήσεις που προκαλούνται από τη δυτικού τύπου διατροφή.

Σε προηγούμενες μελέτες διαπιστώθηκε ότι το βακτήριο Turicibacter – το οποίο σπάνια έχει μελετηθεί – εξαφανίζεται σχεδόν πλήρως σε περιπτώσεις παχυσαρκίας που προκαλείται από υψηλή πρόσληψη λιπαρών, αλλά όχι σε γενετική παχυσαρκία.

Η τρέχουσα έρευνα εμβαθύνει στους κυτταρικούς και μοριακούς μηχανισμούς μέσω των οποίων τα μανιτάρια ασκούν ευεργετική δράση στο έντερο. Ειδικότερα, εξετάζεται η αλληλεπίδραση των μανιταριών με το βακτήριο Turicibacter στο πλαίσιο της εντερικής δυσλειτουργίας που προκαλεί η δυτικού τύπου διατροφή, καθώς και ο ρόλος τους στην αναμόρφωση και την αποκατάσταση του μικροβιώματος του εντέρου.

Πηγή: VoiceNews.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο:

Θέλετε να διαφημιστείτε;

Μπορείτε να διαφημιστείτε τόσο με ηχητική διαφήμιση στον ραδιοφωνικό σταθμό, όσο και στο site μας.

Edit Template

Ο σκοπός μας

Το πρώτο και μοναδικό πατριωτικό ραδιόφωνο στην Αθήνα.

Περί Μάχης 99.8 FM

ΜΑΧΗ FM ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΜΟΝ. ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΑΦΜ 999993560, ΔΟΥ ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ
Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ 045026607000

Διεύθυνση
ΠΕΤΡΟΥ ΡΑΛΛΗ 55, ΤΑΥΡΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ , ΤΚ 17778

Πληροφορίες
Τηλέφωνο: 2107108000
Email:  [email protected]

Θα μας βρείτε

©

2026