Στείλτε μας τις καταγγελίες σας στο [email protected]

Καταναλώνετε καφέ ή τσάι; – Ποια είναι τα «καλά νέα» για τον εγκέφαλό σας

Σύμφωνα με νέα έρευνα, η τακτική κατανάλωση καφέ ή τσαγιού μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης άνοιας και να επιβραδύνει την γνωστική φθορά.

Επιστήμονες του Harvard παρακολούθησαν 131.000 ανθρώπους για 43 χρόνια, με τακτικά ερωτηματολόγια και γνωστικά τεστ, καταγράφοντας συνολικά 11.033 περιστατικά άνοιας.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μέτριοι καταναλωτές καφέ, που έπιναν δύο έως τρία φλιτζάνια την ημέρα, είχαν 18% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης άνοιας. Αντίστοιχα, οι μέτριοι καταναλωτές τσαγιού, με ένα έως δύο φλιτζάνια ημερησίως, είχαν 16% χαμηλότερο κίνδυνο.

Οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν τα περισσότερα φλιτζάνια καφέ και τσαγιού παρουσίασαν πιο αργή γνωστική φθορά σε σχέση με όσους έπιναν λιγότερο. Σημειώνεται ότι ο καφές χωρίς καφεΐνη δεν φάνηκε να μειώνει τον κίνδυνο άνοιας ή γνωστικής πτώσης.

Τα φύλλα τσαγιού και οι κόκκοι καφέ περιέχουν πολυφαινόλες, ενώσεις με αντιοξειδωτική δράση, όπως οι φλαβονοειδείς. Μελέτες έχουν δείξει ότι μπορεί να προστατεύουν τον εγκέφαλο, την καρδιά και το ήπαρ, ενώ παράλληλα μειώνουν τον κίνδυνο ορισμένων μορφών καρκίνου.

«Ο καφές και το τσάι καταναλώνονται σε όλο τον κόσμο, οπότε ακόμα και μικρές συσχετίσεις μπορεί να έχουν σημαντικές συνέπειες για τον πληθυσμό συνολικά», επισήμανε ο κύριος συγγραφέας της μελέτης, Dr. Yu Zhang.

Πηγή: VoiceNews.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο:

Θέλετε να διαφημιστείτε;

Μπορείτε να διαφημιστείτε τόσο με ηχητική διαφήμιση στον ραδιοφωνικό σταθμό, όσο και στο site μας.

Edit Template

Ο σκοπός μας

Το πρώτο και μοναδικό πατριωτικό ραδιόφωνο στην Αθήνα.

Περί Μάχης 99.8 FM

ΜΑΧΗ FM ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΜΟΝ. ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΑΦΜ 999993560, ΔΟΥ ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ
Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ 045026607000

Διεύθυνση
ΠΕΤΡΟΥ ΡΑΛΛΗ 55, ΤΑΥΡΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ , ΤΚ 17778

Πληροφορίες
Τηλέφωνο: 2107108000
Email:  [email protected]

Θα μας βρείτε

©

2026